egetæpper A/S – 50 certificerede produkter giver branding og øget salg

Opdateret 20. dec. 2018

Egetæpper_Cradle_to_Cradle_certificeret
I 2018 har egetæpper 50 forskellige tæppeserier, der er Cradle to Cradle certificeret, og de udgør 87% af virksomhedens salg til kontraktmarkedet.

En EU miljøpris og ordrer til Google-byggerier. Det er bare et par af de ting, egetæpper A/S har fået ud af deres indsats for bæredygtighed og CSR. En indsats, som bl.a. er dokumenteret med en lang række Cradle to Cradle certificerede produkter.

egetæpper omsætter for mere end en mia. kroner og er en af de virksomheder i verden, som har allerflest Cradle to Cradle certificerede produkter.

I 2018 er antallet af certificerede produkter nået op på 50, og de udgør 87% af virksomhedens salg til kontraktmarkedet. Målet er, at alle produkter er Cradle to Cradle certificeret i 2022.

Cradle to Cradle er en vigtig del af strategien

For at kunne opretholde Cradle to Cradle certificeringer, skal egetæpper hele tiden forbedre deres produkter og processer frem mod det ideelle: At produkterne gennem hele værdikæden efterlader et positivt aftryk på mennesker og miljø. Dermed er Cradle to Cradle blevet en væsentlig del af egetæppers strategi og værdigrundlag.

“Cradle to Cradle er et vigtigt bidrag til den profil, vi har som en ansvarlig CSR-virksomhed i branchen, og det er helt i tråd med de værdier, vi selv tror på. Samtidig kan vi se, at mange kunder og interessenter i stigende grad stiller krav til miljøet, når de vælger leverandører. Vi tror på, at det også fremadrettet vil være et konkurrenceparameter,” siger CEO, Svend Aage Færch Nielsen.

egetæpper bruger aktivt Cradle to Cradle som bevis for deres arbejde med cirkulær økonomi og opfyldelse af FN’s verdensmål om ansvarlig produktion. Se blandt andet egetæppers egen beskrivelse af miljøindsatsen her.

Vugge til Vugge er en vigtig samarbejdspartner

Bæredygtighed har været på dagsordenen i egetæpper i mange år, og Cradle to Cradle har været den overordnede filosofi siden 2010.